Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017

2066






Πέρασε πάρα πολύς καιρός από την τελευταία δημοσίευση , διαβάστηκαν αρκετά βιβλία, (ίσως όχι όσα θα έπρεπε αναλογούντως του χρόνου που παρεμβλήθηκε ), αλλά η εξίσωση που διέπει τη σχέση του όγκου των βιβλίων που αναγνώστηκαν με την χρονική πρίοδο που όλο αυτό συνέβη , πρέπει να συνυπολογίσει και την περάμετρο της αντιστοιχούσας τεμπελιάς που όσο οι ηλικίες αυξάνονται, ακολουθεί και αυτή μιαν άκρως εντυπωσιακή ανάλογη πορεία.
Αρκετά όμως με την απολογητική διάθεση.
Σήμερα διάλεξα να παρουσιάσω ένα βιβλίο που κατοικούσε σε κάποιο ράφι της βιβλιοθήκης μου , τα τελευταία πέντε χρόνια και λόγω του όγκου του, ( πάνω από χίλιες σελίδες ) ,δεν έβρισκα το κουράγιο να το ξεκινήσω.




2066 λοιπόν του Bolaño. Πρόκειται για ένα έπος!
Το κύριο θέμα του βιβλίου είναι η κατάδυση στον ίδιο τον εαυτό μας.
Εδώ, αυτό , συγγραφική αδεία , πετυχαίνεται με την αναζήτηση του μυθικού συγγραφέα Αρτσιμπόλντι από τέσσερις καθηγητές της λογοτεχνίας οι οποίοι είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο για να βρουν τον καθηγητή που έχει σημαδέψει τη συγγραφική και αναγνωστική τους αισθητική.
Η κατάληξη του οδοιπορικού τους, τους φέρνει στο Μεξικό όπου εκεί ο συγγραφέας δράττεται της ευκαιρίας να μας παρουσιάσει ένα πραγματικό γεγονός που συμβαίνει στην επαρχία Juarez του Μεξικού όπου νεαρές γυναίκες ( πάνω απο 300 ) απάγονται και δολοφονούνται με φρικτό τρόπο αφου προηγουμένως έχουν πρωταγωνιστήσει σε snuff movies (αυτές που ο πρωταγωνιστής δολοφονείται την ώρα που παίζει).
Ο συγγραφέας δημιουργεί έτσι ένα κλίμα κόλασης, στο οποίο οι πρωταγωνιστές πρέπει να καταδυθούν αν θέλουν να βρουν τον αναγνωστικό τους παράδεισο που ακούει στο όνομα Αρτσιμπόλντι. Εδώ όλα τα στοιχεία μας δημιουργούν μια ταύτιση με το Apocalypse now του Coppola όπου ο πρωταγωνιστής μέσα από το ποτάμι της ζωής κατεβαίνει στην κόλαση για να βρει το alter ego του, τον κύριο Kuntz και τελικά να τον σκοτώσει όπως ο καθένας από εμάς στην καθημερινότητά του δολοφονεί κομμάτια του εαυτού του.
Καταπληκτικό βιβλίο , πολυεπίπεδο με διαφορετικά σημεία αναφοράς για τον κάθε αναγνώστη.
Ας μην ξεχνάμε ότι βγήκε από τη μαγεία μιας πένας που μόνο οι λατινοαμερικάνοι συγγραφείς δείχνουν να χειρίζονται τόσο αριστοτεχνικά.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου