Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΝΤΟΝΑΛΝΤ Ο ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ Ή ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ LION KING

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΡΙΑΝΤΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΣΤΗΝΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΔΟΣΕΙΣ ΥΨΙΛΟΝ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΕΝΟΣ  ΧΙΛΙΑΝΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ( ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ) ΠΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΤΙΣΝΕΥ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΥΤΟ ΠΕΡΝΟΥΣΕ ΥΠΟΓΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΑΣ ,ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΑΝ ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΤΑΝ.
ΚΑΤ'ΑΡΧΑΣ ΕΛΕΓΕ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΤΙ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΝΤΑΚ ,ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ  (ΟΠΩΣ ΕΔΩ ΤΟ ΛΕΜΕ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ ) ΓΙΑΤΙ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΤΟΝΑΛΝΤ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ  ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
ΕΠΙΣΗΣ Ο ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΝΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ. Ο ΘΕΙΟΣ ΤΟΥ , Ο ΣΚΡΟΥΤΖ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΠΑΜΠΛΟΥΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΦΤΩΧΟΣ. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ. ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΑΙΔΙΑ ,Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΣ ΘΕΣΗ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ .ΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΣΤΕ.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΝΤΙΣΝΕΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΖΥΓΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΙΩΝΙΕΣ ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΗΨΙΑ ΠΟΥ ΞΕΦΥΤΡΩΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΘΕΙΟΥΣ ΤΟΥΣ.
ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΝΑ ΜΟΙΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ.ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΟΥΡΙΤΑΝΙΣΜΟ.
ΠΡΟΧΩΡΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΚΑΛΙ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ,ΟΙ ΜΟΥΡΓΟΛΥΚΟΙ ΣΤΗΝ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ. ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΜΑΡΞ ,ΛΕΝΙΝ ΚΑΙ ΕΝΓΚΕΛΣ...ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΥΛΟΦΙΑΝΗ ΜΕΘΟΔΟ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΜΠΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΣΕΙ.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ,ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΜΕ ΣΟΚΑΡΙΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΡΥΒΩ ,ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΝΤΙΣΝΕΥ ΕΙΧΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΑΦΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΧΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ.
ΑΡΧΙΣΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ  ΠΟΥ ΕΚΠΟΡΕΥΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΤΗΣ ΝΤΙΣΝΕΥ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ .ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ  ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΑ  ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ.ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ  ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΑΠΛΩΣ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΑ  ΠΟΥ ΣΤΟΧΟ ΕΙΧΑΝ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
ΝΑ ΕΝΑ
ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΝ LION KING Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΓΥΡΙΣΤΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 90 ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΤΑ ΕΞΗΣ.
ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΖΟΥΓΚΛΑΣ ,Ο ΜΟΥΦΑΣΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΝΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ .
.Η ΠΛΟΥΣΙΑ ΛΕΟΝΤΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΞΑΝΘΟΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΕΥΡΩΣΤΟ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΟ.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ Ο ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ,Ο ΚΑΚΟΣ ΣΚΑΡ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΣΤΕΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΑΡΑΒΑ ΑΦΟΥ ΚΑΙ Η ΛΕΟΝΤΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΥΡΗ.ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΑΦΟΥ ΤΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΑΥΡΕΣ ΧΑΙΤΕΣ ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΑΜΨΑ.


ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΛΟ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΟΥΦΑΣΑ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟ ΓΙΟ ΤΟΥ ΣΙΜΠΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΠΡΟΒΑΛΕΙ ΕΝΑ ΟΛΟΓΙΟΜΟ ΦΕΓΓΑΡΙ


ΕΝΩ ΟΤΑΝ Ο ΣΚΑΡ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ , TO ΦΟΝΤΟ EINAI ΕΝΑ ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ KAI  ΠΙΣΩ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Η ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΗΜΙΣΕΛΗΝΟΣ.


ΤΟ ΔΕ ΚΑΚΟ ΣΚΑΡ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΥΑΙΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΙΤΣΑΡΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΣΕ ΑΡΑΒΑ.


ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΕΙ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΤΙΣΝΕΥ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 90 ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΩΔΩΝΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΑΦΡΙΚΗ ΠΟΥ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΔΙΝΕΙ ΣΕΙΡΑ ΣΤΗΝ ΑΦΡΟ ΜΑΥΡΗ ΑΜΕΡΙΚΗ.ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ; ΙΣΩΣ.ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ. ΤΟΣΟ ΠΟΥ ΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΛΑ ΣΤΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΟΥ.
 ΗΜΙΣΕΛΗΝΟΣ ΙΣΟΝ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΝΥΧΤΑ ,ΥΑΙΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΑ ΤΥΠΟΥ  "ΧΙΡΟΣΙΜΑ".
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ.
ΟΧΙ ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΝ. ΑΠΛΩΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ ,ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΓΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ.
ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΜΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΜΕΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΔΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΕ ΑΚΟΥΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΛΑΘΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΞΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ .
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΡΙΣΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙ ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ.

6 σχόλια:

  1. εδώ κρύβεται η πάσα αλήθεια αλλά κωλύωμαι να την ενσωματώσω στο σχόλιο: http://contexts.org/socimages/files/2009/10/Capture52.JPG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΝΟΣ ΕΝΗΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ. ΚΑΙ ΥΠΟΨΙΑΖΟΜΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΤΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΑ ΕΧΕΙ ΕΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΩΣ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καποια στιγμη ειχα ακουσει μια παρομοια αποψη πανω στις ταινιες τις Disney..Αναφεροταν ομως κυριως στις "κοριτσιστικες" ταινιες της εταιριας..κατι που μπορει να συνοψιζεται σε μια φραση οπως "I blame Disney for my high expectations of men" Ισως κατι τετοιο πλεον να ειναι οφθαλμοφανες οτι προκειται για σπανιο φαινομενο (ισως και απλα ενα αστειο) και τα κοριτσακια να μην "τσιμπανε" πια....Η δικη σας αποκωδικοποιηση ειναι σιγουρα πιο τρομακτικη...Για ενα πραγμα λυπαμαι...Οι "χαζο-αμερικανικες", και καμια φορα χυδαιες,ταινιες με τους εντυπωσιακους ηθοποιους μπορει να ειναι τελικα λιγοτερο ή το ιδιο ανωδυνες με τις ταινιες που μεγαλωσαν τοσες γενιες παιδιων;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενδιαφέροντα όλα αυτά, ιδιαίτερα όσον αφορά την αραβική ταυτότητα του Σκάρ. Ωστόσο πιστεύω πως τα πρότυπα των καλών, δηλ. του Μουφάσα και της γυναίκας του είναι απλά πρότυπα ομορφιάς κοντινά προς αυτούς που τους έφτιαξαν. Σε κάθε συγγραφέα λένε πως το βιβλίο του πρέπει να επηρεάζεται από το κοντινό του περιβάλλον, γιατί έτσι φαίνεται πιο αυθεντικό. Γιατί λοιπόν ένας Αμερικάνος να μην χρησιμοποιήσει το πρότυπο της δικής του φυλής σε μια αμερικάνικη ταινία?
    Όσο για τον Ντόναλντ Ντακ, υπαρχει το βιβλίο "Ο βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ" σχεδιασμένο από τον Ντον Ρόσα, που είναι από τους μεγαλύτερους σχεδιαστες κόμιξ, ίσως ο μεγαλύτερος μετά από τον Καρλ Μπαρξ. Η ιστορία, όπου ο νεαρός Σκρουτζ από φτωχός και ξωφλημένος λούστρος καταφέρνει με κόπο και απογοητεύσεις να γίνει το πιο πλούσιο παπί του κόσμου, αντιτίθεται ολοφάνερα στην αντίληψη της κάστας που αναφέρθηκε ότι εξυπηρετεί ο Ντόναλντ Ντακ. Πιστεύω λοιπόν ότι τουλάχιστον ο Ντόναλντ απλά διασκεδάζει με την συνεχή αποτυχία του τα κοινά. Εξάλλου, ποτέ δεν τα βάζει κάτω, όσο άτυχος και να είναι, και πιστεύω πως αυτό είναι το μήνυμά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΝΤΟΡΙΣ.
    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ.
    ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τάσο, νομίζω πως δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι το Χόλλυγουντ παγίως εξάγει αμερικανική προπαγάνδα και επιδοτείται γι' αυτό. Λίγες οι σημαντικές αντεργκράουντ παραγωγές ¨εκτός γραμμής¨ αλλά κι αυτών το μήνυμα θα εξουδετερωθεί ¨ενσωματούμενο¨ με ¨ακομπλεξάριστες¨ εγκωμιαστικές κριτικές ακολουθούμενες από κάποιο εντυπωσιακό βραβείο και χλιδάτες δεξιώσεις των συντελεστών. Πάντως, γενικά, οι καλλιτεχνικές δημιουργίες φέρουν το στίγμα του δημιουργού τους και ο Ντίσνεϋ φέρεται να έχει κατηγορηθεί για φιλοναζιστικές απόψεις. Ό,τι απευθύνεται στα παιδιά είθισται να έχει και παιδαγωγικό χαρακτήρα. Να διαπλάθει προσωπικότητα προδιατεθειμένη να ενταχθεί ¨ομαλά¨ κοινωνικά. Ακόμα και ο ¨αναρχικός¨ Αστερίξ μάλλον από ¨συντηρητικές¨ νομιμόφρονες απόψεις διαπνέεται και τα πρόσωπα των ηρώων παραπέμπουν εύγλωττα όπως και ¨όπου δει¨. Υποθέτω πως, αντίστοιχα, οι ανατολικές δημιουργίες θα έχουν αντιαμερικανικό περιεχόμενο και οι ισλαμικές αντιδυτικό. Όμως, πρέπει να παρατηρήσουμε, πως αν και υπάρχουν αντίστοιχες καλλιτεχνικές δημιουργίες πραγματικά ¨ανατρεπτικών¨ διαθέσεων (¨Κόρτο Μαλτέζε¨ πχ) εν τούτοις δεν έχουν μεγάλη απήχηση, χωρίς να μπορεί να πει κανείς ότι εμποδίζεται η διάδοσή τους. Εν κατακλείδι, συμφωνώ μαζί σου: προσοχή στα μηνύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή